Erikssonfelicia!

Fredag

Började min Fredag med att vakna upp till huvudvärk och magsmärtor, valde att vara hemma från praktiken just för att jag knappt kunde resa på mig.
Låg i sängen hela dagen, reste mig enbart för att bre mackor till frukost och ta upp min dator från golvet till sängen för att se på Frost, japp så jag fungerar ibland!
Men blev sen inringd på jobb på ICA och mådde hyfsat bättre så klädde om för att jobba ett 17-20 pass, kändes väl bra till sista timmen ungefär, då började magen krångla igen och inbillade mig att jag var hungrig, så drog mig hemåt och har tryckt i mig lite middag tillsammans med pappa, magen har tredje världskriget och känns som magsäcken och tarmarna har kringlat in sig i varandra och bara vill att jag ska lida, uschuschusch.
Ne men inge kul att läsa om massa gnäll. Nu blir det att slänga sig i soffan och kolla på fortsättningen av frångarna på fortet med pappa, imorgon äre jobb igen!

Vässan

Spenderade gårdagen i Västerås för att gå på mässa med HA/HT, tog bilen tillsammans med Sandra, Daniela och Emma så blev frukostmys och sen lunch på Jensens.

Isvak = Nervvrak

Lång dag i skolan idag, men ändå inte fått så mycket vettigt gjort.
Badade isvak på eftermiddagen med idrotten, kan ju säga att jag aldrig varit så nervös. Skulle hoppa i, säga vårt personnummer och namn. Jag lät nog mestadels "H*ra vad kallt 950802, F*ttas j*vla k*k vad kallt det är" Sen sprang jag. Och ja, min spontana reaktion var, svär bort all smärta och kyla det löser sig då.
Har dock inga bilder men kanske kommer upp någon senare då vår lärare tog kort på oss.

Ladies and gentleman get seated for departure

Spenderade min Tisdag med att komma ifatt någorlunda i plugget, drog mig på träning med småtjejerna och sen var det möte för MAAAAAALTA!!
Herregud, vill verkligen bara att det ska vara den 23e Mars nu, vill sätta mig på flyget och höra den meningen som finns i min fina rubrik och bara luta sig tillbaka och ba leva i en helt annan värld i 3veckor.
Kommer bli helt sjukt bra tror jag verkligen!!

28/1

Avklarat en kort dag i skolan, tvp lektioner och sen var det bara att pallra sig hem igen!
Har väl fått typ 6st uppgifter som man lyckats förtränga, men har gjort två av dom i skolan så får väl spendera min Tisdag till att checka av saker från listan med oändligt av skolarbeten

Helgen

Tvekade in i det sista i Lördags, men bestämde mig sen för att nu kör vi! Så kvällen spenderades hemma hos Amela med toppen bra människor, massa skratt, beerpong och annat skoj. Man kan väl inte se sig som en stjärna på beerpong, men what to do... hahah
Sen begav vi oss iallafall till Källarn och det var verkligen så himla lyckat, massa underbara människor, en händelserik kväll/natt och många roliga minnen.
Ångrar helt enkelt inte en sekund att jag drog ut!

Idag var det match med småtjejerna i Lindesberg, spelade på bra men åkte därifrån med en förlust på pappret men verkligen en vinst i våra hjärnor, så himla stolt över deras utvecklig som har skett under bara denna säsong!

första bilden är snodd av Amela, hoppsan... (a)

24 Januari

Idag är det Fredag och nu är det helg, veckan som varit har varit allt annat än ansträngade.
Skolan i Måndags började halv 2 för att ha 2 lektioner, Tisdagen var jag hemma och i Onsdags hade vi besök från Alléskolan hela dagen och sen en sväng på badet med idrotten.
Igår började min praktik, som jag har på Örebro Kompaniet, och jag trivs som en fisk i vattnet redan nu. Jag har underbara människor jag arbetar med, dom är väldigt hjälpsamma och är väldigt måna om att jag ska lära mig allt som finns där, känns verkligen som att jag har hamnat rätt. Hoppas bara att det känns så resten av tiden också!

Eftersom det är Hindersmässan i Örebro också så gick jag både idag och igår igenom stan för att kolla lite på vad som erbjöds i de olika marknadsstånden, fanns dock inget mer intressantare än munkar och brända mandlar ungefär, haha

Ikväll har jag ätit två-rätters med mamma och pappa och nu sitter vi bänkade i soffan för att kolla på Fångarna på fortet

Åre

I Tisdags kring 08 på morgonen gick bussen till Åre, 10timmar tog resan och det var tamefan det tråkigaste jag gjort hittills....
Men iallafall, under veckan har jag åkt slalom, längdskidor, gått på tur, åkt pulka, lekt snörugby, varit ute i snön, varit på toppen av en gigantisk backe (med hjälp av en lift), festat, festat, afterski och festat.

Ja en helt toppen bra vecka, några volter i backen och vurpur på fjället så man trodde man skulle dö, men annars har det gått bra!
En lite bildbomb kommer här;

Gameday

Matcherna för denna delen av året börjar rulla igång och idag är det dags att spela i Lindesberg tillsammans med Köpingsgänget. Är äckligt nervös och vet knappt vart jag ska ta vägen, men det ska nog gå bra!

Justja, på nyår hade vi olika uppdrag som låg på en lapp på tallriken och jag kan ju lova att den stackars grabben som inte kände mig när vi va hos Emma trodde nog verkligen att jag var schizofren, blickarna var helt otroliga, hahaha

Kvällen bestod av en långtur med Amela ute i ösregnet, var väl ut i typ 1,5timme, aldrig frysit eller varit så genomblöt förut, hade jacka och två tjocktröjor och tillochmed min understa tjocktröja gick typ att krama ur av allt vatten, herregud!

Men duschen har ju aldrig varit så underbar som den var när jag kom hem iallafall, vill typ inte kliva ur!
Nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt, kollat lite film, planerat inför Åre och pluggat, en uppgit klar 5st kvar.....

Då var man hemma efter att ha blivit godkänd på praktiken och även shoppat mig ett rosa underställ och en svart mössa, alltså har seriöst letat efter exakt en sådan mössa i typ 3 vintrar nu, sen självklart, denna vinter när det knappt är minusgrader så hittar jag den, men gudars vad glad jag blev!!

slänger med ett par äckligt kassa mobilbilder så ni får se lite snabbt hur den ser ut, blir väl bättre sen när man glider omkring i Åre med den på skallen

Örebro nästa

Sitter på tåget mot Örebro för att besöka min praktikplats som jag börjar på veckan efter Åre, nervös? Jappjapp

Carrie

Kom just hem från Amela, vi har kollat på PH, snackat om allt mellan himmel och jord och även kollat på skräckfilmen Carrie.
Jag är ju livrädd för såna filmer så jag satt ju typ och dog första delen av filmen, men sen mot slutet så blev den så himlans överdriven och man märkte verkligen att allt var fejk (vilket var skönt för min del).

Nu ska jag krypa ner under täcket och få mig lite sömn, förhoppningsvis tar jag mig upp på en prommis med mamma och Hanna imorgonbitti innan jag beger mig mot Örebro för lite introduktion, skojskoj!

Puss och Godnatt!

tränatränaträna

Nu, efter 3veckor sjuklighet har jag äntligen gjort ett ordentligt konditionspass, blev 40min cross och sen intervaller på löpbandet. Man får vara nöjd med den lilla kraft som fortfarande finns kvar i kroppen efter att ha varit helt slut och somsagt sjuk så pass länge. Men slängde även in plankan, 6x30 vanlig och 3x30 på vardera sida och lite magövningar.

Måste verkligen ligga i på gymmet de dagar som är kvar innan Lördag, blev kallad på match och ska alltså spela på Lördag och gäller att vara i iallafall rätt bra form så man kan prestera!