Erikssonfelicia!

borta bra men hemma bäst

Sådär, då har 3veckor gått och det har något varit de snabbaste veckorna i hela mitt liv, men satan vad skoj vi har haft det!
Blev upphämtad av Hanna och pappa på station, drog hem till Hanna och käkade tacos, hann springa in och säga hej till Amela och sen nu sitter jag här hemma, väskan är urpackad och jag är helt jäkla slut i både kroppen och huvudet. Lång dag med buss, flyg och bil, men nu så ska jag bara ta vara på resten av kvällen och inte lyfta ett finger.

Eftersom jag är så jävla effektiv så kommer den första bildbomben redan nu, have fun!

Last friday night

Igår var det dags för sista dagen på praktiken. Vi fick en ganska så lugn uppgift, en gång i timmen skulle vi dela ut frågeformulär till gäster på mxp och sen sammanställa de på datorn.
På eftermiddagen/kvällen så belönade jag och Felicia oss själva för att vi klarat av dessa veckor med lite shopping. Hitta 1par örhängen, två tröjor och en väska, riktigt nöjd är jag!
Senare blev det käk med bara tjejerna och sen förade vi på hotellet och drog ut på galej i paceville, otroligt vad man kommer sakna detta, och då menar jag verkligen allt som har med denna resa att göra.
Menmen, lördagen, den sista dagen är kommen och vi ska snart bege oss upp på taket för att fånga åt oss den sista solen, kanske lite mer shopping och sen ska jag packa min väska :(

En vecka kvar

Nu är det Söndag igen och TVÅ veckor har gått. Har hunnit ringit i FaceTime med Mamma, Pappa, Danny, Sandra, Hanna och Johan, åååh saknar alla så nedrans mycket nu.
I veckan har jag varit sjukt både onsdag och Torsdag och drog hem tidigare i Onsdags...
Men i Fredags chillade vi, drack, spelade spel oså här hemma sen drog ja, pullan, Felicia, Dao och Albin ut i Paceville sen igår så sov vi halva dagen, gick till donken för lite bakiskäk och sen blev det att sova resten av delen av dagen också, sen på kvällen så spelade vi lite kort och tog det lugnt och avslutade kvällen med film tsm med Dao, pullan och Albin.
Nu idag har hela gänget varit på utflykt faktiskt. Vi drog till Mdina som är den gamla huvudstaden och en jätte gammal stad med massa små gränder, himlans mysigt faktiskt. En rejält lång busstur både dit och hem bara, menmen, helt klart värt det! Vi gick också i någon liten labyrint där dom visade hur man torterades förr i tiden, heeeelt sjukt!! Lyckades bli skrämd av en stackars kille som bara stod och kollade på en utställning, började väl böla lite smått, men överlever!

Ikväll tror jag vi skulle dra iväg å spela biljard och sen vet jag inte om det blir då party eller bara att ta det lugnt och ladda batterierna till den sista veckan, helt sjukt hur fort det går :(

(lånade en dator att blogga från för internet suger så därför har jag inga bilder att bjuda på just för tillfället)

Sjuksjuksjuk

Onsdag idag, praktiken är igång och igår tog vi faktiskt en tur med häst och vagn från praktiken till busstation, riktigt trevligt! Men tyvärr har jag dragit på mig förkylning och feber så gick hem från praktiken idag och ligger nu nerbäddad på rummet, antar att det är för det bästa, kommer väl aldrig bli frisk annars...

Två veckor kvar

Engelskakurs med Kurt, shopping, solat på taket, sprungit en sväng och bara tagit det lugnt, ungefär så har väl min måndag sett ut, fått lite färg på kroppen och hittat en jätte fin topp, nu blir det käk, fika och sen äre dags att göra sig iordning för 4 nya dagar av praktik!

En vecka har gått

Söndag idag och vi kom hem kring 05 inatt, upp vid 08 för att vinka av Hannah och sen blev det att sova till typ 3. Har spenderat resten av dagen på stranden och umgåtts och kollat på film med resten av gänget.
Igår var vi iväg på en heldags utflykt till ön Gozo, vi åkte ut med en liten båt mitt ute i havet för att kolla in grottorna, åkte till otroligt fina kyrkor och såg även massor av delar av ön, helt otroligt fint!!
Lyckas även övervinna två rädslor, är rädd för både fåglar och vatten, men jag satte en fågel på mig axel och åkte med i minibåten ut i havet, klapp på axeln!
På kvällen blev det att förtära lite alkohol och sen drog vi ut en sväng för att se vad paceville hade att erbjuda en lördagsnatt, liiiite skillnad mot hemma i Sverige vill jag lova! ;)
En helt perfekt helg med toppen bra människor och underbart väder. Nu är det två veckor kvar och det är bara att njuta av tiden, jobba på brännan och skapa så mycket minnen som möjligt!

Dagarna rullar på här på Malta, temperaturen ligger på ca 27grader i detta nu och jag är äntligen hemma från praktiken.
Även idag har vi stått i ett varmt, turistfullt och underbart valletta för att dela ut en hel del broschyrers.
Ska slänga på mig min bikini och traska upp till taket för att försöka få lite färg på resten av kroppen, ansiktet är ju helt bränt redan så!

Måndag

Ligger i sängen på hotellet och vilar fötterna efter en dag på future focus. Började med en helt ok frulle, buss in till floriana och sedan info av hon som är ansvarig samt en engelska lektion. Hel härlig lärare på 22 bast, lär honom svenska och han lär oss lite maltesiska (som jag redan glömt) samt engelska. Jag och Felicia, som jag ska ha praktik med, drog dit och blev introducerade, fick arbetstider och vägbeskrivning och annat nyttigt som behövs. Jobbtiderna är dumt att klaga över, 10:30-16:00 så vi kommer garanterat överleva! Sorry för långt inlägg men så blire ibland, slänger in fler bilder sen när jag fått ordning på appen. Nyss legat på taket och solat och nu blir det en springtur längs havet!

see you in Malta

Slänger in ett sista inlägg (vad jag tror iallafall) på svensk mark, Det är ungefär 4 timmar kvar innan bilen åker mot Arboga där bussen och de andra 6 eleverna + lärar Hannah kommer att vara. Är så sjuuuukt nervös just nu, kan knappt tänka klart. Men det är väl såhär det är, packat om väskorna ungefär 25gånger, utan att överdriva.... Men nu ska jag nog vara klar, tror jag, packade ner ännu en grej för senast 5min sedan så verkar aldrig bli klart.

Borde nog ta och sova en sväng för kommer vara heeeelt slut sen när vi landat annars, förhoppningsvis har jag fått en bra plats på planet så att jag bara kan däcka direkt med musik i lurarna och sen vakna upp av att vi är framme i värmen!

Nog om tjat från mig, vi hörs när jag chillaxar vid varmare breddgrader, puss på er!!

Läs bloggen!

Vi har ju somsagt skaffat en blogg som vi 7 som åker till Malta gemensamt ska blogga på, kommer självklart att blogg här också (så fort som internet vill som mig). Men hålla utkik där tycker jag att ni kan göra så får ni se hur 7 vilsna ungdomar klarar sig under 3 veckor på Malta, kan ju bli spännande ;););)

Praktik, växlat pengar, köpt adapter, bööööörjat packa och hängt med Malin, så har min Fredag sätt ut, lovely

Nu blir det att få lite sömn innan jag börjar jobba 07:50 i Arboga imorgon, kääämpa!!

skolan tar över mitt liv

Malta närmar sig med stormsteg och det märks på alla möjliga vis. Är så överstressad så att en fjärdedel vore fan nog!
Har idag pluggat konstant sen klockan 1 och det är inte ens över ännu, just nu försöker jag plugga till två stycken prov jag har imorgon, glömde jag berätta att jag betade av ett läxförhör idag och sen justja gjort ett arbete på 18 sidor varav 2000ord handlar om nationalparker, fuck alla er som säger att vi inte gör något vettigt!!

Menmen, imorgon eftermiddag är allt det jobbiga över och jag kommer äntligen kunna andas ut och sätta all fokus mot Malta. Återvänder även hem till Örebro imorgon efter skolan, umgås 100 gånger om med mina föräldrar innan resan och även försöka packa, växla pengar och allt som måste göras!

Fick reda på att det är ändrade planer och vi ska bo på hotell istället, pool på taket och ligger i st. Julian, låter rätt najs om ni frågar mig!

Nehe, tillbaka till pluggandet då, för roligare än såhär blir det tyvärr inte!